Wyzwanie – silnik o pojemności 7500 cm3 – zapraszamy do obejrzenia filmu „Wieloletni Partner ACM”.

Technologicznie znane rozwiązania od lat. Jednak do dziś nie wszyscy opanowali sztukę bezproblemowego zaprojektowania instalacji i jej montażu. Niedoróbki zostają ujawnione na etapie użytkowania – czyli znacznie za późno – gdy zostajemy z błędami komputera, nierówną pracą silnika i gorszymi osiągami.

Kiepska instalacja to kiepska eksploatacja.

Oszczędzanie na instalacji nie jest dobrym pomysłem. Generacja instalacji, jej dobór do naszego silnika jak i jakość komponentów (reduktor, mikser, komputer sterujący, wtryski, elektrozawory) są gwarancją bezproblemowego użytkowania. Dla uniknięcia ryzyka przedwczesnego zniszczenia wrażliwych elementów instalacji korzystamy tylko z dobrej jakości gazu z pewnego źródła – analogicznie jak w przypadku innych paliw.

Montaż jest równie ważny co jakość instalacji.

Prawidłowo zamontowana i wyregulowana instalacja gazowa nie powinna dostarczać innych wrażeń niż podczas pracy na benzynie. Zarówno kultura pracy silnika jak i przyśpieszenia są zbliżone i praktycznie nie do rozróżnienia. Pamiętamy o zasadach montażu wymagających prawidłowego umieszczenia poszczególnych elementów instalacji. Nic nie może się ruszać, wypadać, czy plątać. Przewody elektryczne (sterujące i zasilające) powinny być zaizolowane. Szczególnie ważne jest zachowanie bezpiecznych odległości od nagrzewających się części silnika i ruchomego osprzętu.

Bez obaw.

Dobre składowe elementy, odpowiednie zgranie elektroniki sterującej z mapami komputera i możemy spokojnie cieszyć się jazdą. Korzyści są dwie. Ekonomia i ekologia. Minusy? Niektórzy użytkownicy amcarów mogą mieć odmienne zdanie na temat instalacji gazowej – szanujemy każdą opinię w tej sprawie i decyzję pozostawiamy Wam. Przy obecnym rozwoju techniki nie występuje “obcięcie” mocy co było główną wadą takiego rozwiązania we wczesnych instalacjach. Obecnie zmniejszona moc może być wynikiem złego doboru reduktora o za małej wydajności w stosunku do naszego silnika lub co również się zdarza – wtrysków. Świecąca sie kontrolka “check engine” to przeszłość. Przy profesjonalnym montażu takie problemy nie występują i wielu benzynowych entuzjastów przełamało się wybierając zalety sekwencyjnych instalacji gazowych.

I jesteśmy “eko”…

 

One Thought on “Okiełznać potwora”

  • Mam instalację gazową firmy Prins i nie zamienił bym jej na żadna inną!

Comments are closed.